Історія броненосця Імператорського Флоту Японії «Мікаса»

Фото на головній: інтернет. Художнє зображення історичного японського воєнного корабля 

Мікаса 三笠 (戦艦, みかさ) – японський лінійний броненосець, додредноут Імператорського Флоту Японії ( IJN ), збудований у 1889р.-1902р. британською фірмою Vickers Co. та названий на честь гори Мікаса в м. Нара, Японія.

Цей єдиний свого класу корабель відомий як флагман адмірала Тоґо Хейхачіро під час Російсько-Японської війни 1904-1905 рр., зокрема він брав участь у битві при Порт -Артурі на другий день війни і у боях в Жовтому морі та у Цуші́мській би́тві (яп. 日本海海戦 — ніхонкай кассен, «битва у Японському морі»). Я відвідувала його музей для мого україномовного блоґу Мандрівок Японією і просто для душі – це місце важливе для всіх поколінь як історичне свідчення перемоги над Росією, яка мала значні переваги, проте війну програла.

Короткий екскурс в історію японської переможної битви

Мікаса на поштовій листівці
Фото: інтернет. Поштова листівка з кораблем «Мікаса» та штампом, на якому зазначено: День пам’яті військово-морських сил війни 1904-1905

Дев’ятого лютого 1904р. «Мікаса» під командуванням Тоґо Хейхачіро у складі першої дивізії першого флоту взяла участь в атаці на російські кораблі при Порт Артурі, яка виявилася менш вдалою та результативною, ніж очікувалося. Тринадцятого квітня адмірал Тоґо вдало виманив у заміновану зону частину Тихоокеанської ескадри російських кораблів, включно з броненосцем Петропавловськ віце -адмірала Степана Макарова. Російська сторона мала вражаючі втрати: після вибуху пороху на броненосці 677 загиблих, включно з віце-адміралом.


Читайте також: Вулиця Парку Мікаса


У битві в Жовтому Морі десятого серпня 1904р. броненосець «Мікаса» займав місце в голові колони японських кораблів та протистояв російським броненосцям.

Адмірал Тоґо з командою перед Цушімською битвою

Фото: інтернет. Ідентичне зображення можна побачити всередині корабля-музею 

У визначальній битві у російсько-японській війні 1904–1905 років – Цушімській битві – двадцять сьомого травня 1905 року «Мікаса» під командування адмірала Тоґо Хейхачіро знову очолює перший флот проти Другої і Третьої Тихоокеанських ескадрилій російського флоту під командуванням віце-адмірала З. П. Рожественського. Російська сторона мала вдвічі більше важких гармат, ніж японська, яка, проте, показала більшу точність та скорострільність. За оцінками вогневого впливу, японські кораблі зробили 446 вистрелів, 124 з корабля «Мікаса». Приблизні дані по відсотку влучень – 3,2% у японців та 1,2% у росіян.


Читайте також: Околиці Парку Мікаса (ФОТО)


Тактика японського адмірала Тоґо Хейхатіро полягала в тому, щоб 1-й і 2-й бойові загони, що складаються з лінійних броньованих кораблів, атакують флагманський корабель лівої, найслабшої, колони російської ескадри, тримаючись паралельно або злегка лівіше спереду від неї, з таким розрахунком , щоб головний російський броненосець знаходився на траверзі середини японської колони. Тактична розвідка в росіян перед боєм, в ході і після бою була відсутня, тоді як налагоджена японцями розвідка дозволила їм мати точне уявлення про місцезнаходження кораблів у складі ворожої ескадри. Маневренність флоту та велика швидкість японських кораблів значно збільшили їхні шанси на перемогу. Перемога японських військ в Цушімській битві була головною причиною виграшу Японією російсько-японської війни.

 

Мікаса відреставрований

Фото: інтернет. Листівка з забраженням «Мікаси» на ходу 

Після закінчення війни «Мікаса» вибухнув та затонув, його ремонт зайняв два роки, після чого він брав участь у підтримці японських військ під час Сибірської інтервенції в Російській громадянській війні. Згідно з Вашингтонським договором у 1922р. виведений з експлуатації.

Сучасний стан японської історичної памʼятки


Фото: Мандрівки Японією. Корабель-музей «Мікаса», сучасний вигляд

Зараз повністю відреставрований корабель з 27го травня 1961р. (56 річниця Цушімської битви) є музеєм у місті Йокосука в префектурі Канаґава, Японія. Це один з трьох міжнародно визнаних музеїв військових кораблів, разом з HMS Victory у Портсмуті (Англія), і the USS Constitution (“Old Ironsides”) у Бостоні (США)

Характеристики:
Водотоннажність: 15140 тон
Довжина:132 м
Ширина:23 м
Потужність:15000 к. с. (кінських сил)
Корабе́льна артиле́рія:
4 × 305-мм,
14 × 152-мм,
20 × 76-мм
4 × торпеди


Читайте також: Меморіальний музей «Мікаса»



Додаткові джерела:

“Naval & Military intelligence”. The Times. No. 36715. London. 14 March 1902. p. 9.
Randall, Colin (2 September 2019). “Battleship Mikasa – Restoration”. Naval Historical Society of Australia.

Brook, Peter (1999). Warships for Export: Armstrong Warships 1867–1927.

Preston, Antony (1972). Battleships of World War I: An Illustrated Encyclopedia of the Battleships of All Nations 1914–1918.

Warner, Denis & Warner, Peggy (2002). The Tide at Sunrise: A History of the Russo-Japanese War, 1904–1905.

【ぐるっと首都圏】記念艦「三笠」(神奈川県横須賀市)日本海海戦を疑似体験『日本経済新聞』朝刊2018年2月3日(首都圏経済面)

「「史蹟記念関係」公文備考 昭和11年 S 団体・法人 巻1(防衛省防衛研究所)」 アジア歴史資料センター Ref.C05035382500 pp.6-8(三笠保存会会長、阪谷芳郎の式辞より)


 

Автор блоґу  Ліля Тяжка для Мандрівки Японією

Мандрівки Японією – https://japantravel.com.ua/
Facebook – https://www.facebook.com/japantravel.com.ua
Instagram – https://www.instagram.com/japantravel.ua/
► e-mail – japantravel.club@proton.me

 


Всі права захищено (©) Мандрівки Японією. Копіювання та поширення дозволено тільки з активним гіперпосиланням на першоджерело https://japantravel.com.ua/mikasa/

 

 Теґи: , , , , , , ,
Ліцензія Creative CommonsКонтент ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Ознайомитись з деталями ліцензії CC BY-NC 4.0.

Post your comment

Pin It on Pinterest

Share This